Ads

Sunday, January 4

sg petani

aku akan ke sg petani membawa atokku yang sudah berusia 84 tahun pada 2009 ini.
katanya nak jumpa tok oyah..
sunyi dia sejak ninek ku meninggal 3 mgu yang lalu (14/12/2008).
kecian dia.
aku ajak dia duduk kat umah aku sg ara,,
tapi dia tamau..
dia kata umah dia ada, bwatpa nak duduk umah owang.
haish..
bukan kami tamau bagi dia dok sana.
tapi sbb dia pon da tua,
sana pon tadak apa.
bukan kami tak ajak dia balek umah kami..
tapi dia yang tamau..
haih..

k laa.
aku akan update nanti.
nak p mandi manda jap den tros nak p sg petani.

-----------------------------------------------------------------------



*neh da siap mandi manda suma

after da mandi manda suma,,
aku da siap la nak p sg petani neh.
alaah kau..
petangpetang neh kalau drive jauh memang mengantok.
tetambah bila panaspanas rembang.
haihhh.
den bila sampai halfway kat kepala batas ujan lebat bukan maen kau.
lagi mengantok beb.
da sampai sg petani mula la acara memujuk tok oyah mai umah kami.
cakap punya cakap punya cakap..
dia pon mau laa.
tapi atie terpaksa..
haha.
dramatik btoi la owang tua tua neh.
den dalam 6 lebey,
kami gerak balek..
pastue singgah pongsu seribu antaq kawan adik aku balek matrix..
pastue tros balek umah.
den bila da sampai kat umahh bwat la serba serbi.
now nak tidoq da.
esok keja wey.
da la neh 2nd job..
k la..
gtg!
daa~

p.s : atok tue pompuan, ninek tue laki (kami owang rawa memang cakap terbalek! ahax!)

..tia

2 comments:

Syarifah Syaifanur said...

all da beshh keja nntt >.<

btw cantek tudung xD

tia said...

ahax,
tenkiu.
alaah wei, tudung 10henget ja